kolmapäev, 4. aprill 2018

PickUp - Briti eri: Haapsalu noored külas Ida-Virumaal

Antud projekt oli üks kõige huvitavamaid ja katsumisi täis projekt mida, me korraldanud oleme. Meil tekkis töö käigus erinevaid probleeme, mida me ei oleks kunagi osanud ette aravata. Õppisime, et alati võib juhtuda midagi alates info liikumisest Haapsalust Narva vahel kui ka majutuse ja transpordiga.

Projekti idee oli saada endale uusi tutvusi Ida-Virumaalt, kellega tulevikus erinevaid koostöö võimalusi leida, mida me ka kindlasti saime, kuna kohapeal noortega tekkis meil koheselt hea side ja mõistsime üksteist isegi siis kui tekkis keelelisi probleeme.

Kuna Narva sõidab Haapsalust päris kaua jõudsime, alles õhtuks kohale ning seejärel läksime ööbimiskohta, mis oli Narvast 15 km kaugusel ja selleks kasutasime ühistransporti. Esimese päeva õhtul külastasime Narva noortekeskust, kus meile tehti põhjalik ülevaade sellest, mida noored seal teha saavad. Näiteks on Narva noortel võimalus teha videoid/filme ja nende töötlemiseks on neil eraldi ruum, kus nad saavad videoklippe monteerida. Koheselt tekkis meil mõte, et see on midagi mida me saaks ka  Haapsalus  teha.
Teisel päeval läksime me uuesti noortekeskusesse, et noortele abi pakkuda, kes korraldasid Narva noortekeskuse sünnipäeva, aga kui me kohale jõudsime olid juba asjad tehtud ja kahjuks ei saanud me neid aidata, peale seda näitasid Vene noored meile linna ja tähtsamaid vaatamisväärsuseid. Käisime linnuse muuseumis, kus saime rohkem teada Narva linna kohta. Kolmandal päeval hakkasime juba tagasi Haapsalu poole liikuma, aga enne seda jõudsime ka minna noortekeskuse sünnipäevale, mis oli hästi korraldatud, seal toimusid erinevad mängud ja ülesanded mida noored pidid sooritama.

Projekti eesmärk oli saada mõistmine miks Eesti-Vene noored läbi ei saa. Peamiseks põhjuseks, miks just noored omavahel läbi ei saa on keelte vähene valdamine, kus siis mõlemad osapooled ei räägi ühist keelt. Tänapäeva noored toovad seda pigem vabanduseks, sest tegelikult ei viitsita pühenduda keelte õppimisele.

Eesmärgid osaliselt õnnestusid saime endale uusi tutvusi, kuigi noori ei olnud kohapeal nii palju kui me alguses arvasime. Leidsime endale uued sõbrad, kellega on juba plaanis suvel uus projekt teha Haapsalus, kus Narva noored tulevad meile külla.
 Projektis olid pigem korralduslikud probleemid, mis ei tulenenud meist, meil oli probleeme transpordi, kui ka majutusega. Transpordi probleemid tulenesid sellest, et  erinevad firmad ütlesid meile ära või oli hind liiga kallis, lõpuks läksime me Narva liinibussiga, mis oli omakorda kogemus, mida kindlasti tavaliselt projektides ei kasutata. Majutuse probleemid seisnesid selles, et viimastel hetkedel öeldi meile, et ei saada majutada ja pidime endale uue ööbimiskoha otsima. Lõpuks said kõik probleemid lahendatud ning ma arvan, et see tõi meie meeskonna paremini kokku, sest endiselt meenutame seda reisi Narva.

Lõimumine

Haapsalust me läksime koos seitsme noorega, kellest kaks oli Vene rahvusest. Kohapeal oli ootamas meid kuusteist noort ning ENLi esindajad ja noorsootöötajad, kellega saime vestelda sealsetest noorte probleemidest. Saime jagada ka enda probleeme, mis meil on Haapsalus ja leidsime, et noored ei julge omavahel suhelda, kas siis keelelistel põhjustel või on stereotüübid mis tulevad kodust või sõpradelt. Seda probleemi on raske lahendada, kuna noored ja nende maailmavaated on erinevad ja sellega tuleb arvestada. Koostöö õnnestus meil ja saime Vene noortega kohe jutule ja arutasime mitu tundi noorte probleemidest, Narvas ja Haapsalus ning rääkisime ka pontensiaalsest uuest projektist Haapsalus.

Kogukond

Kindlasti sai kogukond uusi teadmisi kuidas rohkem noori kaasata ja mida nendega teha saaks. Projekt meeldis kohalikele noortele, kuna saime kõik koos sõpradeks, mis kindlasti tuleb Eestis kasuks, kui tead erinevatest kohtadest noori.

Erinevad oskused mida omandasime

Kindlasti arendasime reageerimis oskust ning paidlikust. Õppisime veel seda, et kui keegi oma lubadust murrab siis kuidas seda lahendada. Arendasime ka oma keelelisi oskusi, mis tuleb kasuks, et mõista teisi noori.

Kokkuvõte

Projektis tekkis erinevaid probleeme mis alguses tundusid lahendamatud, aga noored suutsid ja said probleemid lahendatud, kui nad seda väga tahtsid. Projektis ei olnud nii palju noori kui me soovisime, aga need noored kellega meil oli võimalus vestelda, andsid meile hea ülevaate probleemidest, mis Narvas leidub. Ma arvan, et projekti võib lugeda õnnestunuks, kuna on ka tulemas uus projekt Narva noortega.